Thứ Sáu, 16 tháng 6, 2023

VIẾT CHO CÁC CON

 WRITE FOR THE CHILDRENT.

According to the Eastern conception, the position of the Vietnamese seniors that we all know, our parents have a great influence on the children, especially the fathers on the sons. Before examining the influence of a father on a son, one should know what is the responsibility of a father in the family, what kind of relationship does a father have with his son? When a person receives a son to continue the lineage, he receives privileges and responsibilities from the ancestors. This privilege and responsibility is to guide your child to see the growth of the “FAMILY TREE”. A father who has a close relationship with his ancestors will have a good relationship with his wife and children. Someone described the influence of the father as follows:
Father has always left a deep impression on the lives of his children. A father's influence can be compared to the image of a person making imprints on a tree trunk. Over the days, the traces or impressions that the father left on his children became more and more profound. These impressions can help your child grow up to live in harmony with the people around them, but can also prevent them from having the kind of good relationships they should have.

VIẾT CHO CÁC CON.

Theo quan niệm của người phương Đông, gia thế của những bậc cao niên Việt Nam mà chúng ta đều biết, cha mẹ có ảnh hưởng rất lớn đến con cái, đặc biệt là người cha đối với con trai. Trước khi xem xét ảnh hưởng của người cha đối với con trai, người ta nên biết trách nhiệm của người cha trong gia đình là gì, người cha có mối quan hệ như thế nào với con trai mình? Khi một người nhận con trai để nối dõi tông đường, người đó sẽ nhận được những đặc ân và trách nhiệm từ tổ tiên. Đặc ân và trách nhiệm này là hướng dẫn con bạn thấy được sự lớn lên của “CÂY GIA ĐÌNH”. Người cha có quan hệ mật thiết với tổ tiên thì vợ con sẽ tốt. Có người đã mô tả ảnh hưởng của người cha như sau:
Người cha luôn để lại ấn tượng sâu sắc trong cuộc đời của những người con. Ảnh hưởng của người cha có thể được so sánh với hình ảnh một người tạo dấu ấn trên thân cây. Theo ngày tháng, những dấu vết hay ấn tượng mà người cha để lại cho con cái ngày càng sâu đậm. Những ấn tượng này có thể giúp con bạn lớn lên để sống hòa đồng với mọi người xung quanh, nhưng cũng có thể ngăn cản chúng có được những mối quan hệ tốt đẹp mà chúng nên có.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét